Ahad, 24 Mei 2009

Hilang

Kamis hr tu saya pegi teman kak ti berlatih main boling.. plan asal nk pg mlm.. tapi saya bg cadangan pegi ptg sbb saya blk keje pkl 3.30 bleh pegi terus..baju kurung beb.... sib baik hari tu x pakai batik..
Blk dari main kakak saya lain macam je.. tp x bg tahu pape pun.. saya sampai umah baru lah dia bgtahu laptop dia hilang.. kt Diman.. huhhu.. tgk kete macam takde sebarang kegiatan pecah masuk mungkin dia lupa nk kunci kete.. sedih saya mengenang nasib kakak saya yang sorang ni.. dh la td anpon dia ‘kong’ sari sblm tu lampu kete dia pecah kena langgar ntah sapa2 yang tak btgjwb.. lepas langgar main tinggal camtu je.. tak bermoral lsg.. hari ni laptop pulak yg ilang.. tapi saya suspek lah.. dia bule je buat2 cool... dia ckp dia bkn bimbang sgt pasal laptop tu sbb dh lama.. second hand pulak tu (ceh.. mana ko nk cekau duit lg nk beli lain) tapi document2 yang kt dlm beg laptop dia tu....
Hari Jumaat seperti biasa saya hantar ‘Cik’ panggilan untuk bonda tercinta pegi dengar ceramah agama kat Wakaf Bruas... dan seperti biasa juga ‘Cik’ menghilangkan diri bersama rakan2 nya di surau sementara saya sabar menunggu dalam keta.. sambil sayup2 mendengar dari jauh.. dan kesudahannya mata saya pun layu.. hehe. Tapi hari ni mata saya tak layu sebab kena control ayu.. maklumlah ada jejaka tumpang parking kat blkg.. saya kira dia pun senasib ngan saya.. antar mak.. nk naik surau malu sbb kami ni org muda... mana ada org muda2 pegi ceramah agama.. muhahaha... dlm duk control ayu tu.. sempat lah saya tangkap satu petikan dari ceramah Ustaz Zul.. “ Allah turunkan sesuatu bala ke atas kita bukan sia-sia.. ia adalah untuk mengelakkan bala yang lebih besar yang mungkin berlaku” huhu...Subahanallah.. so think positif.. mungkin Allah gerakkan hati kami untuk pegi main boling petang sebab nak elakkan bala yang lagi besar yang mungkin menimpa ke atas kami, mungkin sesuatu yang lebih dahsyat akan berlaku ke atas kami kalau kami pegi mlm.. nauzubillah.. dan seharusnya kami patut bersyukur sbb hanya diuji dengan kehilangan laptop dan dokumen..
Sebagai satu usaha nak dapatkan kembali dokumen penting tu, saya ajak kak ti pegi jumpa ustaz.. dulu ustaz tu saya dah jumpa masa kakak saya kehilangan Avanza yang tak sampai sebulan beli.. Alhamdulillah.. dalam dua hari dapat jumpa balik.. kita hanya berusaha Allah yang menentukan segalanya..

5 comments:

niL berkata...

waaa..boh ada blog...dok oyak pung...huhu

ionchai berkata...

boh... haha.. aku mmg gile kuasa.. di mana2 saja aku jd boh.. hehehe..

Ain berkata...

tu ler..aku pun br jumpa blog minah ni..hahahaha..keep blogging..awak duk jauh..kena selalu update cerita.

niL berkata...

anyway..sebagai bos..perlu diupgradekan lg semangat utk membimbing anak2 buah..terutama dlm usaha mencari bas...hiks

PM berkata...

dalam maksudmu tu nilly. hahahaha